úterý 1. prosince 2015

EKUT 2


Report Aleše Zavorala zde
Report Elišky Majorové (2. část) zde
Report Lubomíra Nového ( 87 km ) zde 



Probouzím se po několika hodinách spánku do známého mumraje a hemžení závodníků připravujících se na další část EKUT. Po registraci a přesunu na stanoviště autobusu se necháme svézt MHD kousek za Ústí do Sebuzína, kde byl start nového dobrodružství. Olaf ještě poznamená, že podle předpovědi bude mrazivé počasí (směrem ke klukům v kraťasech) a ve 23:00 odstartuje závod. První část trasy asi ještě dospávám neboť si nevybavuji (až na pár momentů) průběh trailu až do seběhu Průčelskou roklí dolu do Brné. Mezi ty momenty co mi utkvěli v hlavě patří občerstvovací stanice pod Varhoštěm, výstup na tuto rozhlednu, nádherně zářící hvězdy a drsný pád Hanči Svitákové, když zakopla o kámen a letěla obličejem přímo na kamení pod ní při seběhu z Varhoště. Díky kolegovi, který po mě houknul, jsem nepřešel odbočku do Průčelské rokle a došel na další čipovou kontrolu bez kufru. Jako vždy i v Brné bylo k dispozici přímo exkluzivní občerstvení. Zvláště pečení netopýrci  sypaní sezamem mi padli do oka, a samozřejmě Kofola. Nebylo času nazbyt a tentokrát Průčelskou roklí  po druhém břehu potoka stoupáme do kopce až na Vysoký Ostrý. Zde opět nádherný výhled nad rozzářené Ústí a okolí, ale ani souhvězdí - Orion, Velký vůz,  Kassiopeia ba ani planety Jupiter a Saturn se nenechali zahanbit. Nevím, jestli už na při výstupu na Ostrý nebo až při seběhu ke Střekovu jsem se připojil k Michaelovi Novákovi, to jsem ještě netušil, že spolu dojdeme až do cíle. Seběh ke Střekovu byl pohodový, u hradu jsem očekával tajnou kontrolu, avšak nikde nebyla. Až pod kopcem, kde na nás Egon zablikal a odškrtl tajnou kontrolu jsme se mohli občerstvit (já kofolou). Přes Masarykovo zdymadlo na druhé straně Labe a krátkém zaváhání kudy vlastně ta žlutá značka vede, pokračovalo krátké stoupání k nebeským schodům. Naše duo se změnilo v trio tím, že se k nám připojil Petr Luberda. Takto jsme pokračovali přes Vaňovský vodopád a kolem Vrkoče do Vaňova a následně pohodovým výběhem přes pohádkový, ale v ranních hodinách poněkud strašidelný  les až do bodu, kde jsme si uvědomili, že jsme zakufrovali. Bylo to kousek před Chvalovem. Mi stáli na zelené, podle itineráře jsme měli jít po psaníčku, ani jeden z nás se na rozcestníku nepodíval do papírů a takto to dopadlo. Po krátké debatě jak pokračovat padlo rozhodnutí vystoupat kopec nad námi  na správnou trasu a doufat, že nemineme kontrolu. Pěknou železniční stanici našeptávající k tomu abych si sedl a počkal na vlak do Ústí  právě ve chvíli, kdy u mě probíhala menší krize, jsem se snažil ignorovat a pokračoval za Michalem. Petr se mezitím  někde vytratil a tak  jsme stoupali po modré kolem Moravanského potoka k vodopádu a na vyhlídku k mlynářově kříži jen ve dvou. Zde ochutnávám svoji první solnou tabletku a po rozhlédnutí nad krásou údolí jsme se dostali do restaurace v Dubičkách.



 Krásná restaurace (a servírka) vybízela k odpočinku a k částečnému nabití elektroniky, kterou tahám s sebou. V restauraci nás dobíhají Petr (který se tu od nás na dobro odpojuje, když si pochutnává na palačinkách) Andy Nováková (která vzala čáru a potkáváme ji až na Milešovce) Hanča Svitáková s Luky Růžičkou (se kterými se míjím celý EKUT 1 až do Velemína) a Libor Pavlík. Skoro po 30 minutách odpočinku a dobré polévce se zvedáme od stolu, všichni jmenovaní až na Petra už odešli. 


Před rozhlednou Radejčín se připojujeme k Liborovi a pokračujeme přes  Dobkovičky, seběhem do Litochovice, traverzem přes Portu Bohemicu do Malých Žernosek. Následuje další vrchol na trase - Lovoš, kontrolu pod vrcholem někdo utrhl tak se snažíme ji naaranžovat co nejlépe tak aby byla vidět. V restauraci na vrcholu si objednáváme klobásku a limonádu, trochu se obávám, co se mnou ta mastnota udělá, ale nakonec nebyl žádný problém. Sbíháme do Oparna kde na nás čeká tajná kontrola, ačkoliv jsem vypil litr limonády ani ne před 15 minutami na Lovoši nepohrdnu dalším půl litrem Kofoly a ředkvičkou. U Opárenského hradu nás Libor posílá dopředu, takže znovu jen ve dvou pokračujeme přes Velemín a na Milešovku. Před Velemínem Michal nasazuje rychlochodecké tempo kterému nestačím, takže ho až pod Milešovku musím dobíhat :) připomnělo mi to BLK kde jsem podobně dobíhal za Honzou Týčem. Při stoupání na Milešovku, se kterou se setkáme ještě jednou nás míjí duo z Maďarska, pěkně jim to běželo. V restauraci si odpípneme kontrolu nabíjíme Fénixy a dobíjíme čočkovou polívkou svoje vlastní baterky, kofola není, musím se spokojit s malinovkou… Čeká nás asi 15km dlouhý okruh a pak zpátky do tepla, pokud to stihneme do 20 kdy tu zavírají, máme na to skoro 3 hodiny. Venku už se setmělo, takže rozsvěcujeme čelovky a sbíháme do Milešova, kde hledáme kudy dál. Michal mě posílá dál, že prý jsem rychlejší, ale já nechci jsem rád za dobrou společnost. Menší problém nastal před kontrolou  u vysoké jedle. Michalovi fenixy mu ukazovali trasu mírně doprava, ale mě rovně, zde jsme se rozdělili. Já měl štěstí a po deseti minutách zaškrtával políčko a vyčkával kdy se objeví Michal. Přiklusal za 10 minut spolu s hadem čelovek, který ho pronásledoval. Mezitím než přišel, jsem zažil zajímavé setkání se dvěma chlápky v náladě. Vyzvídali, co jako dělám sám v lese, odkud a kam jdu,  kde mam spacák a kde budu na trase spát. Od nich jsem se dozvěděl důležité informace, že v okolí není žádná hospoda, že o kus dál mají srub se spoustou pití a že cesta kudy musím, pokračuje tamtudy. Chvíli po té co odešli, dorazil Michal zapsal kontrolu a valili jsme to z koce dál. Někde zde se ve mě probudil soutěžní duch který si přál aby nás nikdo nedostihl a nepředběhl. V Černčicích pod Milešovkou dostávám šílenou chuť na malinovku, i v camelbagu moc tekutin nezbývá, proto se dohodneme, že se pokusím Milešovku zdolat rychleji. Mám na to 20 minut, doufám, že bude otevřeno, protože momentálně dost potím drahocenné tekutiny, pod vrcholem se ještě ujišťuji skupinky, která vyráží na 15km okruh zda je otevřeno. Povedlo se a v 19:58 otevírám dveře. Kontrole ohlašuji, že jsem tu podruhé a obsluze, že chci 2 litry malinovky :)  (1l pro Michala)  Dokonce dostávám i další klobásu, takže nebudu o hladu. Michal dorazil asi 10 minut po mě, ale i on po poznámce od obsluhy, že už ho tu nikdo neplatí a že to je naposledy dostává klobásu taky. Než nás a paní od kontroly obsluha vyhodí ven na mráz uběhne 30 minut v oknech druhé hospody zahlédneme naše kolegy a valíme dolů z kopce. Přeskakujeme chlapce Hejklíkovi a míříme na Kletečnou. Cestou ještě předbíháme maďary Anitu a Árona a na tajné kontrole doplňuji další půl litr kofoly. Stoupání na Kletečnou není moc označené, ale kam bychom měli jít jinam než na vrchol?  Proto stoupáme, a když vystoupáme, zapisujeme kontrolu a hned zase klesáme (ach ty kopce). Kopec to byl pěkný, kamení pod listím už znám z rána takže nic překvapivého, tu alespoň nemusím po čtyřech. Dalším nezajímavým úsekem jsme se transportovali po vlastních až do Moravan, soutěžní duch mě nutil se často otáčet a kontrolovat zda se za námi nemihotá světlo čelovek, všude samá tma. V přetopeném bistru v Moravanech, kde byla kamna rozžhavená do červena jsme zasedli a posvačili nabídnutý párek s kofolou. Na druhou stranu jsme zde díky kamnům bleskurychle uschli. Strávili jsme tu asi 20 minut dali se na odchod, v momentech kdy do dveří vstoupili Anita a Áron. Už nás čekalo jen pár kilometrů do cíle, bylo ale potřeba vyškrábat se zablácenou cestou k Josefínce, trochu lezení po kamenech, zapsání kontroly a zpět. Cestou na rozcestí se míjíme s našimi Maďary a  tak trochu zrychlujeme. Do údolí k Labi bylo nutné sestoupit po serpentinách do Vaňova a známou cestou přes vodopád a kolem Vrkoče k rozcestí na Soudný vrch. Něco se tu ale od rána změnilo, na cestě ležela utržená skála, nepamatuji se, že by tu ráno ležela, ještě že nedošlo ke zranění. Cesta na Soudný vrch byla pro mě úmorná snažil jsem se nespadl doprava, kde byl sešup ze skály.


Konečně poslední kontrola a rychle do spacáku. V cíli probouzíme Olafa a po úspěšném dokončení si dopřejeme osvěžující pivko. 

Děkuji Michalovi, že se mnou vydržel přes 100 km a taky že to i přes jeho protestující achilovky nevzdal a po 29:35:51 dorazil do cíle.

Trasu 115 km a 5200m+ společně dokončujeme na 24.- 25. místě.

Fenixí záznam zde






Žádné komentáře:

Okomentovat